keskiviikko 16. toukokuuta 2012

Minun kesä


Odottaa kuin kuuta nousevaa. Tänä aamuna on moneen kertaan uutisoitu auringonnoususta Utsjoella klo 1.39 ja laskusta 27.7. Alkoi yötön yö. Muuten uutiset ovat synkkiä Kreikan joutuessa uusiin vaaleihin. Kaikki on hämärän peitossa. Luoja yksin tietää, antaa auringon paistaa lappalaisille kaksi kuukautta yhteen menoon. Pohjoinen ja etelä käyvät elossaolotaistelua luonnon ehdoilla. EU yhdisti meidät samaan rahaliittoon pankkien saalistusalueeksi. Helppo elämä houkutti elämään yli varojen viihteellä ja vapaa-aikana.

Löydän uusvanhan tulkinnan Kreikan tilanteeseen. Kun asianajajaan ei ole varaa, vedotaan mielenvikaisuuteen. MagneettiAjassa 
Adrian Salbuchi 24.02.2012
Näkökulma
Argentiinalaisten neuvo Kreikalle:
"Vedotkaa maksukyvyttömyyteen!" 

Artikkeli täytyy lukea huolella, kuinka Argentiina selvisi mielessä pyörivästä ajatuksesta."Meille tapahtui juuri noin vuosina 2001 ja 2002." Yksilötasolla voin puhua vain omasta puolestani ja selviämisestäni. Olin palannut syntymäkunnastani vanhempieni kuoltua pääsiäiseksi 2000. Omaishoitoa 10 vuotta takana, edessä perinnönjako. Kaikki on toteutunut lain mukaan. Jokainen sai osuutensa. Kunta antoi sijoittajilleen oikeuden ryhtyä ryöstämään minun osuutta tekaistuilla laskuilla. Olen tehnyt voitavani, maksanut maksut ja viimeisistä valittanut hallinto-oikeuteen. 

Asianajajat ovat olleet puolellani niin kauan kun odottavat asian vireilletuloa. Päätöksiä tehdessä he ovat kääntäneet nuttunsa nurin kuin variksenpelättimet ja menneet vastapuolen vaatimusten taakse. Koko oikeuslaitos on menettänyt oikeudenmukaisuutensa osoittaen oman mielenvikaisuutensa. Vaikka minulla ei ole asianajajaan varaa, en vetoa maksukyvyttömyyteenkään. Kaikki on maksettu. Jostakin Bisnesenkelille on rahat siunaantuneet. Se on suuri lahja, sinun omastasi olen lahjaasi jakanut.


Tänä kesänä aurinko pimenee ainakin kuvassa. Minä sitä en pimennä, mutta luontoon liittyy monia uskomuksia. Katainen puhuu omien asioiden kuntoon saattamisesta. Kuka ne sotki niin maan perusteellisesti. Kysyn käsi sydämellä. Mitä niin pahaa olen tehnyt elämäni aikana, että minua pitää rangaista? Oliko omaishoitokin suuri virhe? Meidän asioidenhoidossa on puutteensa suljetun yhteiskunnan säännöillä.


Kansakoulusta sodan jälkeen kaikki alkoi. Kansakoulunopettajaan kaikki päättyy Syntisenlaulunmaassa. Sanojen kaksoismerkitys tekee meidät hulluksi ja antaa draaman aiheet kirjoittamiseen. Huomenna pien pyhhee!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti