sunnuntai 7. heinäkuuta 2013

Puusta pitkälle aikapankkiin

Saksan liittopresidentti Joachim Gaug ja tasavallan presidentti Sauli Niinistö 5.- 6.7. 2013 virallinen valtiovierailu. 

Verkossa

Olen verkon silmässä kala. En pääse pois:
ovat viiltävät säikeet jo syvällä lihassa mulla.
Vesi päilyvä, selvä ja syvä minun silmäini edessä ois.
Vesiaavikot vapaat, en voi minä luoksenne tulla!

Meren silmiin vihreisiin vain loitolta katsonut oon.
Mikä autuus ois lohen kilpaveikkona olla!
Kuka rannan liejussa uupuu, hän pian uupukoon!
– Vaan verkot on vitkaan-tappavat kohtalolla.

Uuno Kailas

Verkkokirjoitustaidottomana olin kaiken ulkopuolella. Nyt verkko mahdollistaa kaiken osallistumisen lähtemättä mihinkään. Tuskin liittopresidentti kävi valtiovierailulla Suomessa puhumassa EU:n liittovaltion puolesta. Sen tekee meidän oma Stubb julkisella kannanotollaan. Aika näyttää mihinkä ollaan menossa. 
Suomalaiset kuitenkin jäävät kielivähemmistöksi kuin kielisukulaiset Neuvostoliiton ajoilta. Liittovaltiot ovat itsenäistyneet ja liittyneet Natoon ja EU:hun. Ville on tehnyt tunnetuksi kielisukulaisten kohtalon. Mitään parannusta ei ole tapahtunut autioituvissa kylissä.  Stubb:ille tämä sopii onhan hänen ilmeensä haastattelussa muuttunut ylenkatsovaksi. Kuitenkin hän on äänessä aina, minua kyrsii kuin Kataista Kanervan kiinnostus tuksuihin ja tupsuihin. 

Talonpoikaismarssista on kysymys 1930, ilmoittaa nurkkauutinen PHNetin etusivulla.

Stubb jammasi Ruisrockissa – kärsivällisyyttä riitti (6.7.2013 18:29) 

”Meidän täytyy keksiä säännöt rakkaudelle.
Ja rakastaa niiden rajoissa. Hiljentää risteyksiin ajoissa.
Meidän täytyy keksiä säännöt rakkaudelle.
Ja rakastaa niiden rajoissa. Kääntyä kotiin ajoissa.”

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti