keskiviikko 2. tammikuuta 2013

Presidentin puhe

Talvityttö saatteli asemalle juuri suoritettu ajokortti taskussa. VIP- joulu 2012 päättää jouluni, jotka voin muistaa lapsuusjouluina 12 -vuotiaaksi. 5 -kymppiseksi muistan ne lomajouluina Vihtaniemellä. Joulut 1990 alkaen kolme vuotta omaishoitajan jouluina, 1994 mummona syöpälapsen perheessä. Digiaikaan siirtyminen vei joulukirkon TV:ssä SINUN JOULUKSI. Joulurauhanjulistuksen jälkeen kertasi rauhanruhtinas kuluvan vuoden kiireitään nobelpalkittuna. Suomi-neidon joulut ovat kaupallistuneet markkinoiksi. Kärsittyäni 18 vuotta erilaisista joulutunnelmista olen löytänyt Rudolf Steinerin sosiaalisen peruslain mukaisen tavan viettää yhteisöllistä joulua kirkkovuoden kalenterin mukaan.

- Kirjoitan Presidentille, kun pääsen kotiin, sanoin Talvitytölle erotessa.Tähän houkutti Presidentin "ylimielisyyteen ei ole varaa" kannanotto. Koko blogikirjoitusajan olen yrittänyt saada ylistämällä alistetun äänen kuuluville. Uudenvuodenpuhe vapautti minut kirjeenkirjoittamisesta. Luen puhetta vastauksena ajatuksen asteelle jääneeseen kirjeeseen. Meillä on Presidentti johtajana rinnallaan First Lady, josta kenelläkään ei pitäisi olla mitään vaatimuksia lisättävänä.

Edeltäjäkin sai jatkaa toiseksi jääneen antaessa täyden tunnustuksen. Hänen valintaansa vetosivat presidentin tekijät ruohonjuuritasolla. 6.2.2000 lähtien en kuulunut joukkoon, kun minulla oli omat kokemuksen kautta hankitut mielipiteet. Mikään ei riittänyt presidentintekijöille. Presidentti vei kuitenkin roolinsa loppuun naisena epätavallisessa tehtävässä. Nyt on sekin nähty enkä epäile 1.1.2013 Presidentin puhetta presidentin tekijöiden kirjoittamaksi.


Vitas /MV - Angel without the wing


Katson mennyttä videon kautta yhtymättä uuden vuoden vastaanoton hulinointiin. Olen oppinut lentämään ja uuden kirjoitustaidon. Kirjurit ja tulkit eivät voi muuttaa kokemuksiani toisiksi. Vietän VIP -jouluja loppuelämäni kuitenkin kahtiajakautuneessa maailmassa. ICH BIN - ICH HABE.
Kumpikin saavat puolestapuhujansa YLE-verollepanon jälkeen.

 Minä olen Ville.









Minulla on.
Minä olen Jari Sarasvuo. Kuuntele!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti