perjantai 18. marraskuuta 2011

Tuomiosunnuntai

Aamun ajatuksesta lainattua

On mielelle pahasta olla aina osa
yleistä mielipidettä.
-Christopher Morley

Jako kahteen vuohiin ja lampaisiin. Paimen puhuttelee.
- Olin koditon, te otitte minut luoksenne.
- Olin alaston, te vaatetitte minut.
- Olin vankilassa, te kävitte minua katsomassa.
 - jne-
Olen lähettänyt sanatarkan version tästä puhuttelusta, kun minulta on peritty maksuja näihin tekoihin vedoten. Olin kaikkea tätä ja kysyin.
- Oi, mestarit, milloin te autoitte hädän ja puutteen hetkellä? Toivotan särkymistä  ja silmien avautumista sinne pääkallonpaikalle. Ja mitä tästä seurasi? Minut heitettiin ulos omien keskustelupalstalta. Rekisteröiminen hävisi. Minulla on kuitenkin perintöosani ja sitä jokainen havittelee itselleen kuuluvana. Lähettää lakikirjan irtolehtiä alleviivauksin ajatusvirheensä vahvistamiseksi. Tämä on yleinen mielipide ja se on minun mielelle pahasta. Tuhkimo löytyi kaatopaikkajätelaatikosta. Lehtikeräys tallensi pankin karhukirjeet vaalien aikaan otetuista mittavista pikavipeistä ja uudesta pankista otetusta lainasta.

Lasikenkä on tallessa ja rahan syytämistä poliitikolle käsitellään käräjäoikeudessa. Yleisen mielipiteen mukana aallot vellovat tietämättä mihin viimeinkin päättyvät.
Hups, kone sammuu. Käynnistän uudelleen ja teksti on hävinnyt. Tallennan otsikon uudelleen luonnoksena. Palaan tekstiluetteloon ja siellä kirjoittamani teksti on luonnoksena tällä kertaa tallessa. Tämä on pieneksi vinkiksi
- Katso kulkemaasi tietä taaksepäin tietääksesi, mistä olet tulossa.
- Katso tietä eteenpäin, niin tiedät mihin olet menossa. Yleisen mielipiteen vellova aallokko on selvittänyt, kuka vierelles jää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti