perjantai 9. elokuuta 2013

Kukko on eläinmaailman macho ja kiekuu kunniankukkona ihmisille

Kukko ja kanoja kanalassa.Luonto klo 6:22

Kukko on eläinmaailman macho | Yle Uutiset | yle.fi

Kotimaa klo 12.09



Oikeusministeri ryöpyttää halventavasti puhuneita tuomareita

Törmään tähän kukkoiluun jokapäiväisessä elämässä kanatarhassa, yhden miehen mukana olon koen tasa-arvoksi asian ympärillä. Auta armias jos naisvaltaisessa porukassa on kolme machokukkoa. Silloin meiltä naisilta ei kysytä, halutaanko katsoa pornoa bussimatkalla vai ei. Jos vielä yksi mieskansanedustaja on pyydetty mukaan edunvalvojaksi, on halventaminen huipussaan. 

Taloyhtiön roskiksella tulee asia todennetuksi lehtikeräykseen itse heittämistään velkavaalirahatositteista. Kaatopaikkajätelaatikossa on Tuhkimon maallinen omaisuus muovipussissa kämppäkaverin raivatessa pois luonaan majailleen Tuhkimon tavarat. Edellinen halusi tulla nähdyksi kuin hänen äitinsä vaatiessaan päästä halpaan hierontaan jonon ohi, kun hän on kansanedustajan äiti. Kaikki ei mennyt kuin strömsöössä ja minusta tuli sosiaalinen hieroja. Myihän kaupunki työni 10% alennuksella eläkeläisille vasta valmistuneessa palvelukeskuksessa.

Piispa Jaakko Kortekangas on kuollut 21.7.2013 tavasin Kirkonseudusta. Hän oli uskonnonopettajani Suonenjoella oppikoulussa. Kävi vihkimässä palvelukeskuksen käyttöön. Olisi ollut tilaisuus kohdata hänet silloin. Johtaja kävi vastavierailulla piispantalossa. Kertoi ylpeänä terveisensä. Eipä piispa tiennyt, millaista johtajaa hän oli kestinnyt. 
Minulle hän näytti esittelijänä valtansa, Istui työhuoneeni oven takana kuuntelemassa, kun minulla oli miesasiakas. Se oli vuokrasuhteen irtisanomisen paikka minulle. Tiesin oman arvoni ja annoin arvon johtajalle, jolla oli herpes huulessa ja clamydia keuhkoissa, kun työnsi nokkansa asioihin, jotka eivät hänelle kuuluneet pätkän vertaa.

Hautausmaille on teeman mukaan tarvetta. Eroottinen hautausmaa täällä ja muukalaisten hautausmaa siellä. Punaisina mestatuille ja nälkään kuolleille on lionsit pystyttäneet patsaansa ikuistaen näkyviin hyvän työnsä. Minussa se herättää vastaikkaisia tunteita niistä teoista, joita he ovat tehneet meille eläville syntyperän mukaan.

Saunaniemen koulupiiriin kuului nämä kolme taloa. Mäkrämäki mantereella, Tiheensaaressa Laajalahti ja Rantala Vihtaniemessä. Antti on menestynyt lääkärinä ja poliitikkona, Valto järjestää esteettömiä elämyksiä Juojärvellä. Minä, vanhempieni omaishoitaja, olen Verkkokirjoittajan talossa turvapaikan hakijana. 

Mäkrämäki on pysynyt asuttuna, Laajalahden päärakennus on tyhjillään. Minulla on lomakiinteistö maksuineen, jäihän vanha, huonokuntoinen lapsuuskoti meidän mökittömien perintöosaksi. Kunnan uusrikkat sijoittajat ovat ryhtyneet tositoimiin saadakseen meidän perintöosan omaan käyttöönsä. Tässä tulee miesten ja naisen omistaminen jälleen kerran todistetuksi. 
Antti on naapurini siellä ja täällä, Valto tutkii sukua isoisänsä puolelta. Isoisä jätti tätini pulaan saatettuaan ensiksi piikalikkansa raskaaksi. Tädillä ei ollut mahdollisuutta 1913 huolehtia isättömästä tyttärestään. Hän jätti lapsen isovanhempieni hoitoon isälleni kasvukaveriksi. Valto oli kunnan virkamies ja hänellä oli pakettipeltojen tarkastajan osa. Se sattui isääni eniten, kun Valto määräsi perunapellon pienennettäväksi heitä kahta varten. Kävijät eivät saisi mukaansa potun pottua eikä Esko kunnanmökissä voisi noutaa ylijäämää, kun hänellä ei ollut perunapeltoa. Oli vain pirtti täynnä pieniä pilttejä.

Näin vieras veri oli sukulaisuutta vahvempaa. Sen sain kokea käydessäni Tuusniemellä. Isättömät ja isoisättömät pojat olivat jääneet vähimmälle osalle. Nyt on otettava minulta naisena, kun kunnassa minulla ei ollut mitään tekoa lapsena eikä aikuisena. Kunnan anti on tasan tarkkaan 5 lukuvuotta kansakoulua epäpätevien opettajien puuhaillessa mitä milloinkin tunneilla. Tulisiko tästä kolmen lapsuuskodin tarina sieltä 1900 -luvulta lähtien.?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti