sunnuntai 2. tammikuuta 2011

Valkoinen joulu

Kirjekirjastoni sai yhden lisäyksen pistekirjoituksella. Se puhuttelee minua valkoisuudellaan ja pisteillään, joista en vielä osaa lukea kirjeen sisältöä. Se on lehtikeräykseen heitetty joulukirje. Säilytän sen muistuttamaan kirjoitustaidosta, luetun tekstin ymmärtämisestä ja asiasisällöstä. 
Tunnen syvästi olevani eksyksissä tässä tietoyhteiskunnassa, jossa kaikki taidot on uudelleen opeteltava ja ihmeteltävä, että näinkö tässä on käynyt. 
Kaikki muuttuu, kaikki muuttuu, entiselleen ei mikään jää. 

Minä odotan, sen olen oppinut, mitä huominen tuo tullessaan. Odotusta ja siinä odotuksessa vietän jo aurinkojuhlaa. En uskalla tehdä mitään, sillä siihen voitaisiin vedota amerikkalaisessa oikeudenkäynnissä.
Kaamosrajan siirtyminen pohjoista kohti kertoo kuitenkin auringon olevan aikataulussa radallaan. Se ilahduttaa minua, ettei synkkyyteen ole mitään syytä.
Lainaan blogikirjoituksesta Kemppinen 29.12.2010 Kirjojen puutteessa: "Jäin miettimään kuuluisaa brändityöryhmää, jonka ajatukset eivät minusta vaikuttaneet omaperäisiltä eivätkä toteuttamiskelpoisilta. Tulevaisuuden tutkimus ja siihen väljästi liittyvä kirjoittelu on silmissäni jokseenkin surullinen tiede."

Seuraan verkossa tulevaisuuden tutkimusta. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Verkkoa ei vain vielä käytetä siihen, mihinkä minä sitä tarvitsisin. Osallistumiseen lähtemättä kotoa mihinkään. Rahat on viety ulkomaille ja sinne ne ovat kadonneet. Velkojat kyselevät kohta saamisiaan sukupolvelta, jotka eivät vielä ole syntyneetkään. Istuessani isän seurana 20 vuotta sitten tunsin oman osuuteni sodan käyneen isäni vuodatuksesta. Ensiksi nousi niskavillat pystyyn, mutta sain sanotuksi. 
- En tunne syyllisyyttä ennen syntymääni olleisiin tapahtumiin enkä syntymäni jälkeenkään ole pystynyt vaikuttamaan nykyisiin oloihin. Olen tehnyt parhaani lupaamalla "minä tulen".

Eilinen on mennyt, huomisesta en mitään tiedä. Minulla on vain tämä hetki ja pieni aavistus taivaanmerkeistä ja tulevaisuuden tutkimuksesta. Ainakin se on syy herätä aamulla. On vielä jotakin odotettavissa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti