maanantai 7. helmikuuta 2011

Auringonkukat

Kuihtunut narsissikimppu pöydällä tuo mieleen van Goghin ikuistamat, kuuluisat auringonkukat. Otavassa käynyt auringonkukka hehkuu parvekkeellani muotovaliona muistuttaen mistä se sai hehkunsa. Olen yhden asian ihminen. Se ei kuitenkaan estä minua nauttimasta taiteen kaikista lajeista. Viimeksi vietin 7 -kymppisiä Placido Domingon juhlagaalassa. Hän on maestro omalla alallaan, pohti laulamista ennen 70 -vuotispäivää ja sen jälkeen. Samaa minä ihmisenä, jatkaa elämää ja tehdä mitä osaan. 

Suuri pulma kuitenkin meidän yhteiskunnassa on siirtää meitä sivuraiteille kitumaan ja odottamaan kuolemaa, jos Luoja suo ja viskaalit sallii. Viskaalit ovat asettuneet Luojan yläpuolelle. Ole tässä sitten kansalainen, kuntalainen, sukulainen, yksilö. Taidan olla musta lammas monella mittarilla mitattuna. Taudit seuraavat taiteilijaakin ja minua erikoisesti kirjoittamisessa. Elämästä on tullut pakkopullaa politiikan leipureiden resepteillä. 
Naapurin Aino kieltäytyi toisesta tarjotusta pullapalasta.
- Oli tuossa vätkyttelemistä ensimmäisessäkin, sanoi Aino. Ymmärsi enemmän kuin ylimielinen kaikkitietävä emäntä. 

En tunne olevani mielenterveyskuntoutuja omaishoitajakokemuksen jälkeen. Monesta asiasta ymmärrän toisin kuin yleisesti annetaan ymmärtää. Säädetään lakeja vastoin parempaa tietoa. Minulle on opetettu 10 käskyä elämän perustaksi. Piispa on ollut uskonnonopettajani. Rene Gothonin kokemus uskontotieteestä oli minulle ahaa -elämys, kun muita elämyksiä ei omaishoitajalle suotu.


Vanhempieni omaishoitajana tuli tärkeimmäksi kodin merkitys lapselle, aikuiselle ja vanhoille vanhemmille. Omaishoito avautui minulle "zu Hause Pflegen, Hilfe für die Helfer" -opasvihkosessa. Minun tehtäväni ei ole sitä muuksi muuttaa. Se avautuu lainlaatijalle, jos avautuu. Tai mennään näillä Hyssälänkin saatua eläkeviran Kelan johtajana. Sairaan hyville -yhteisvastuukeräys oli lopullinen pesäeroon johtava syy omaishoitajien leiristä. (koti)

Olen löytänyt seurakuntani, on perusoikeus saada kuulua johonkin yhteisöön. Tämän vuoden yhteisvastuukeräys kohdistuu nuorille syrjäytymisen ehkäisyksi. Sain kutsun lähteä mukaan tukemaan huumebussin toimintaa. ????.  On myöhäistä, jos kaupankäynti aseilla, huumeilla ja naisilla tuottaa eniten rahaa julmalle jumalalle. En tarvinnut valistusta etukäteen sellaisesta vaarasta, josta en aikanani mitään tiennyt. Nyt tiedän ja minulta kysytään: 
- Etkö sinä ymmärrä, vanha akka, tätä aikaa? Kysymys kertoo enemmän kysyjän ymmärryksen puutteesta kuin minun ymmärtämisestä. (uskonto)

So what, wikileaks ja oma henkilöhistoriani kertoo kaiken Suomi-neidon ja kuntien menosuunnasta. Tahdon viettää juhlapäivää jälleen huomenna Placido Domingon  seurassa oopperoita kuunnellen. (isänmaa)

Ubiikkiyhteiskunnassa Isoveli valvoo aina.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti