maanantai 23. syyskuuta 2013

Elävät kirjeet

Eilinen syyspäiväntasaus tuli yllätyksenä. Elinkello on kuitenkin automaattipäivityksellä ja herään klo 6.00 kuulematta uutisia. Tärkeänä pidän kuulemaani aamuhartautta, nousen ylös, mittaan verenpaineen, keitän teetä. Harjoittelen talviaikaan siirtymistä. 
Lähes puolivuotta olen potenut ennen koettuja oireita. Olen selvittänyt, etteivät ne ole punkista johtuvia, kun ei ole uutta punkin puremaa. Kahden lääkärin suusta kuultuna diagnoosi kieltää punkin puremasta johtuvien oireiden samankaltaisuuden. Oireet on kuitenkin olemassa, mutta lääkärit todistelevat, ettei niitä voi olla, kun "ei ole uutta punkin puremaa". 
Oireet johtuvat väärästä verenpainelääkkeestä, jota koskaan ei olisi pitänyt minulle  määrätä. Luen pakkausselosteesta lääkkeen kieltävät syyt, jotka olivat lääkärin tiedossa 3 vuotta sitten. Nuori lääkäri toteaa saman ja kuitenkin uudessa lääkkeessä on sama vaikuttava aineosa, joka ei sovi minulle.

Viikon olen potenut vierotusoireita ja perunut sovittuja menoja. Vielä tämä viikko, sitten lääkärin soittoaika otetuista koetuloksista. Jos lääkärillä ei ole toista lääkettä verenpaineeseen, jätän nykyiset lääkkeet tietoisesti pois. Siitä ei voi lääkäri syyttää, ovathan sivuvaikutukset suuremmat ja verenpaine heittelee. Lääkäri lähtee pois ja jään taas tyhjän päälle verenpaineen jatkohoidossa.

Rukoushetkessä viikon alkaessa puhuu hiippakuntasihteeri Kati Pirttimaa, Espoo. Musiikki: Kyrie -hymni, The Wild GooseWorship Group (vokaaliyhtye), John L. Bell (säv) Hartaudet: Aamuhartaus 23.9














Ei kommentteja:

Lähetä kommentti