keskiviikko 18. toukokuuta 2011

Vedenjakajalla

"Se oli joulukuun ilta, mä makailin sohvalla ja pelotti että miten tässä käy... yhtäkkiä semmonen... niin kuin paino laskeutui mun päälle... se oli niin raskas, että kun mä yritin nousta... niin mä en pystynyt... ja kun mä yritin avata silmät, mä en saanu niitä auki... sitten tuli sellanen rauha... mä nukahdin syvään uneen... Aamulla kun mä heräsin mä tiesin että nyt alkoi paluu elämään... Emmä tänä päivänäkään tiedä että mikä se oli."

Siitä on kauan, kun kauppareissulla sain kortin käteeni. On vain esitysillat ja kellonajat, vuosiluku puuttuu. Tätä tarkkaa aikaa näyttötutkintomestari kaipasi kirjurin tekemässä liiketoimintasuunnitelmassa ja läiskäsi "hylätty" punakynällä. Pitäisi tehdä seuraavassa projektissa uudestaan.
- Minäkö ottaisin vastuun kirjurien ja tulkkien virheistä, kun he verkkokirjoitustaitoisina peukaloivat minun käsinkirjoitettua lopputyötä. Minulla ei ollut verkkokirjoitustaitoa. Tällä palautteella pääsin kuin koira veräjästä ja sain luvan puhua väärinymmärrettyjen puolesta. 
- Ihanaa puheoikeuttani ei otettu pois. Se mitätöitiin vasta koulutusrahastostipendillä.
. Olet ehdottoman yliikäinen.
- Sinulla ei ole työhistoriaa. Olet toiminut alalla jotka EU on määrännyt alasajettaviksi.

- Sisso, asia ymmärretty, on muunnettava projektia.
Puljonki Oy on pilannut jätevesiä rasvaliuoksilla keittäessään tuoreista raaka-aineista kastikepohjia alusta lähtien. Ei mennyt lapsi jäteveden mukana viemäriin, vaan muistaa Puljongin liikeidean meille kaikille malliksi YEAT-koulutuksessa. Vuosien varrelta putkahtaa mieleen kehuja kepitykseksi yli-ikäiselle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti