keskiviikko 13. huhtikuuta 2011

Aurinko laskee Utsjoella klo 21.07

 Aamun ajatus
Sen mitä annoin, minulla on:
mitä kulutin, minulla oli:
sen mitä pidin, minä menetin.

Tahdotko kanssani kulkea lempeään auringonlaskuun tänään Utsjoella?
www.coloria.net löytyy väreihin liittyvää tietoa.
Kuvahakuna löysin elämän värit auringonlaskussa. Palaan tähän, kun olen kotoutunut nykyiseen olotilaan. Fukushimassa maanjäristyksen seuraukset ovat mielenmaisemassa pitkään. Minulle, sodan aikana syntyneelle, paluu alkuun. Japani ja Suomi-neito ovat kokeneet saman tässä ja menneessä ajassa. Minkä jäljen se jättää mieleen ja maisemaan. Japanissa rannikko on roinan peitossa. Suomi-neitoa ravistelee rahamaailman syöksykierre. Maanjäristys ja maailman talousromahdus ovat seurauksiltaan yhtä tuhoisat. Kuka silloin kestää? Kuka jaksaa jatkaa?

Auringonlaskuaika palauttaa minut syntymääni 21.07.1941. Se oli yhtä järisyttävässä ympäristössä sodanaikana, mutta kuitenkin lempeä kuin tämän päivän auringon lasku. Omat muistot kulkevat kuvina silmissäni auringonnoususta auringonlaskuun. Olen yrittänyt koota tilastollisesti elämääni järjestykseen, täyttää aukkopaikat fiktiolla, jotka kuitenkin ovat totta tunnetasolla elämänväreissä.

Lempeä katse seuraa minua elämässäni. Siihen on tarvittu projektin muuntaminen ja toteuttaminen uudessa ympäristössä, oppimisympäristö verkossa ja sodan loppuminen "Tiekarttana Länsirannalla" muukalaisten hautausmaaksi. Tunteet ovat saaneet loppusijoituspaikaksi eroottisen hautausmaan. Yhtä totta kuin EU -direktiiviin pohjautuva Natura, joka muuttuikin Nuuksion kansallispuistoksi. Siitäkö alkoi kunnan etuosto-oikeus maakauppoihin?

Järkytyin woodoo -menojen seurauksista siinä määrin, että tarvitsin rippiä ja sielunhoitoa. Saamani ymmärryksen välitän tämän päivän vaalipuheisiin:
"Ihmisten ymmärtämisessä on se vaara, että ymmärtävät ymmärtämisen väärin ja tunkevat liian liki." 
Tässä on ristiriita poliitikon ja äänestäjän välillä. Tarvitaan Berlusconin ja Fredrikin apua kokoomuksen vaalivoiton siivittämiseksi. Öllikin antaa ohjeita kaukana kotoa, miten meidän pitäisi ymmärtää äänestää. Öllin isän oppivuodet on taas edessä, vaikka ei ollutkaan minun isä. Talollisena hänellä oli käsityksensä, että piikuus periytyy. Öllin isä sai opetuksen, että puupää periytyy, puujalka ei.
- Mutta nythän se on kukkapenkissä!
Se riittää minulle, paha saa palkkansa. Sen pituinen se.

1 kommentti:

  1. erittäin nerokasta ja ennenkaikkea mielenkiintoista!! hyvä syyssinfonikko!

    VastaaPoista